Thursday, 14 April 2011

♥ iTs Eiqa's bLOG ♥: smethinG haPpen AgAintS iN cLaSS

♥ iTs Eiqa's bLOG ♥: smethinG haPpen AgAintS iN cLaSS: "salam oh god.....its happening againts,,,,,waaa malu yer mke gua.. . its something funny for other my classmate.. i don't like,,,,ia sgt..."

smethinG haPpen AgAintS iN cLaSS

salam




oh god.....its happening againts,,,,,waaa malu yer mke gua.. . its something funny for other my classmate..
i don't like,,,,ia sgt memalukan diri ku,,,,,,=(

u all taw tak..dlm kelas ade 1 kosi at blkang,,,,,kosi ur jrang owg ddok...
then, td mmbe aq dok la si2....tgh2 wat keje bunyi ade bunyi kuat cam owg jatoh,,,,tgk2 mmbe aq td jtoh... ktowng ape ag selak la ktwe...cian kwan aq ur...
kosi ur sbnar yer da ptah...tu kosi besi aw...just kaki dye dah ptah yg at dpan...

ngan aq..aq sekali ktwe an dye,,,,,cam2 ckp at dye,,,,
then,, pas da puas sumer ktwe msing2 wat kje blik....da lme2..aq ase bsan la plak wat kje,,,,,,
pndang blkang nmpak la mmbe aq td ur pgang batu seremban...igt nk maen..huhu..sjew ilang an bsan...
dye soh aq dok sblah dye,,,,aq ckp dye r dok si2.....aq plak xpsan 2 kosi yg ptah td.. igat an kosi yang len....

hahhaha.....pas aq ltak jek punggong aq.....trosss....kemana kowg nk taw...kebawah....malu yer.,..
slow dyowng ek....slow jek pancing..cam pe.....
sumer glak an aq lak.....aadduuhh..mlu yer........gram pon ade gak at mmbe aq....
tpi yg pling aq xthan kne at dri aq sndri ur,,,,,,mule2 glak an owg..aleh2..diri sendiri yang terkene.,,,
wwaaa.......

iissshhh,,,xpe2.......kowg men2 an aq ari nie,,,gram tol..mrah jek mke aq...
=p....kpade mmbe2 yang kne an aq td...
k all....daaaaaaaaaaaa




wassalam

Saturday, 9 April 2011

periStiWa YanG aGaK fUnNy hAppEn In cLass

salam




het guys..lme gak an aq x update blog nie...eemm..soey k...kpde sspe yg follow me..
k..pade blog kli nie aq nk cte psal 1 peristiwa yg jadi at klas yg mmbuat kan..dak2 ktwe.......

waktu tu, waktu BI(teacher mardiana). teacher soh kiteowg sumer cari point tok wat summary.. tgah series2 cri point..mmbe aq(ajie) , ttbe jek kuar an boxer dri dlm beg mmbe aq lagi 1... nmpk jek boxer ur,,twos tyer..."sape punyer ur...eeee bwak boxer p skola"hahahh...
pe r dyowng nie an....p skola pon bwak boxer..

then, yang mmbe aq ur..p campak bixer ur bagi kwan aq(k.bun)...dye amek boxer ur...pas ur angkat,,,ckp sape punyer nie...ammbe aq ckp (mall) bukan nme sebenar yg punyer,,,hahaha..
yke mall punyer????msih lagi mnjadi tande tanyer... tapi ajie cakap mall yang punyer...hahhah...mall2...wat pe ko p bwak boxer p skola..x senonoh tol....

k.bun nie pulak da geli,,,,,dye bling semula boxer kat ajie.....pas ur..kowng taw x pe yang jadi...
jeng...jeng...jeng.....=),, boxer ur x sampai pon at ajie....sebaliknye boxer ur singgah at ats kepala fury.. hahahha....tgah syok2 wat summary ttbe lak ade boxer ats kepale...hahha,,,
ape lagi...sape yg tgk......agi2 la k.bun....ktwe x henti2 termasok la aq...pas ur da xley nk tgk muke fury, law tgk jek tringat ape yg jd...
k.bun lak tros mnx maap at fury..xsgje...n xtaw lak boxer ur trbang atas pale dye...yela ne la taw an tkot2 t fury mrajok lak....

teacher nmpk boxer ur ats kepale kwan aq ur..dye pon tyer sape yg wat..n sape punyer boxer ur...
ktwe gle2 la ktowng wktu ur,,,. 
then, tros hilang nk wat summary cter sal bnde ur nan teacher,,,,,
but, cter nie.....hbz dlm klas jek,,,,ble kuar klas xde cter sal boxer daaa.....

aq type nie pon..asyk jek ktwe ble ingat an bnde nie...hahhaha..=D...
thanx kepada yg terlibat bukan name sbnar:
k.bun, ajie, mall, fury n other cllsmate...

aq ase stop sampai sini dlu..ble ade cter bes aq update lagi k.....but i'am so sowi skang mmg jrang sgt3 nk update blog...byak sgt kje,,,,,,yla...msih brskola lagi......huhu,,,
thanx all....daaaaaaaaaa...luv u all...


(^_^)


 wassalam

Thursday, 17 March 2011

~men bOwling wIt adIk jUnior n Dak2 Kelane~

salam


waduh2....bes sungguh dpt speng time nan adik2 junior n dak2 kelane yg sporting2 sumer yer,,,,, nie
first even yg kte wat tok cti skla nie,,xpe..len kli kte wat ag k.. smalam kowng mmg have fun la..
tpi sowi ea..time nie sye dtg lte ckit.....msalh pgangkutan..bse la...
yang pasti yer,,,,x sia2 dtg join kowg...


 aq nan dak2 kelana.....downg sumer khusyuk tgk owg men... x psan owg snap pic downg...
huhuhu,,,peace.......


nie lak nan bestie aq,,,, yg pky slendang ur....junior...jst kol her choci....huhu,,, kre dyowng pro men bowling,,, haaa??? pro kew?? hahha....ye kot... xley lbih2 t kmbang kang msing2....
huhuhu...

   tgk nie....mke2 adeq2 ku yg epy......cmel2 sumer ya.... 

tgk ur....alooloo...cute yer...... sumer muke ade sunyum.....huhuh....=)... sumer enjoy...coz event dyowng brsme akak2 yg dyowng syg sme2...huhuhu..luv u guy,,




moty
muny
fury
jeny
shidy
choky
tiky
sofy
ziky
mory




sye syg kalian sumer.........


 thanx 4 dak2 kelane yg join event nie,,,,
yeehhh..kowg dak2 kelane yg sporting n happning.....mmg bes lpak nan kowg...



haaa....ini lak pic2 aq time men bowling....adeess.... jeny lak amek pic dri blkang.....coey r...bkn nk mmbntoti....tpi da pic yer cm ur....yg nie...bkn brebot bola...tpi nk pilih bola yg terbaek.. ceehh..wahh!! cm strike jek.... bola ijaw no.7


nie lak aksi2 dyowng men...mcm2 ade gye yer.,,


tgk ur,,,,mcm2 kowg nie.....mcm nk lmbe lri pon ade.... yg jeny lak tkot nk bling bola...
muna ciap tunggu ag at tpi ur,,,,hahhaha..ape r...
mcm2 ragam kowg nie.,...xpe2....=D

muna n fara

n my bestie yg akan join jek ape2 event yg dyowng wat... lyan adek2 yg cmel2.....
tgk la akak dyowng nie....sumer comel2 gak......hahhaha ( kowng jgn bangge cgt ).....
tpi fara x men pon....coz xckop ag sowng bestie...ya itu,,,,, k.bun..dye x pat kuar coz parent dye x bgi....
its ok la....len kli msti k.bun join.....

waduhh.,,,ase cm pnjang jek ek....haha...xpla...syok lak menaip... n thanx ag skli kpd dak2 yg join event ni...tpi xde lam pic2 yg atas....coey k guys...jgn mawa sye..mawa dyowng coz x snap pic kowng...
huhuhu,,,,k la....law de pe2 event ag...tok mengisi mase cuti nie....koling2 yek.....
k all.............daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa =P


wassalam













Monday, 14 March 2011

~p owaNg kAweN~

aduuhh......ctI nie,,,rmy gle yg wat kje kwen. make dengan itu banyak la kje kawen yg aq kne dtg.. xnk pnat ek. 1 ari jek..dlm 4 kje kwen aq hdri ai2...fuhh...mkn xyah  la cte..mmg da xley nk msok da...
da r sumer nsi minyak..adeess,,mmg la kte pon owg kwen ek..
tpi yg at tman intan ur,,dye wat due,.1 nsi mnyak, 1 ag nsi putih,,,aq mkn la ckit, pas ur da xley nk msok da..eemm,,brebut mse nk p knduri kwen owg....
daa,ble jmpe mmbe2 mk aq...ley ckp,,,xlme ag dpat mnantu la 2...

mak ai...awl yer..nk kwen,,,hahaha, aq pon x hbz skola ag da nk kwen. gatai la...aq nie,,,
dalam pnat2 ur,,,,smpat aw aq posing 1 pelamin nie,,,ley than r cntek yer...
tpi t pelamin aq nk wat ag syantek...adeess..pk nk kwen la plak...hahha....
xdla.....sjew jew,,,,,bkn yer ape pon an...


syantek x pelamin nie....aq tgk mne2 owg kwen skang,,,,sumer pelamin cm nie jek.....yla...
trend skang cmnie an...


waahh2......aq posing,,,,,tgk ur,,,,,hahha..dah2,xmaw tgk2 da..

ari nie nan sok ade klas lkj ag,,,mlz ase nk p tpi nk kne ciap an lak kje ksus ur,,
nk xnk kne la p gak an, xpe la yg pnting aq dpat ciap an kje ksus aq ur,,,pnat ke x 2 len cter.... tpi 2 r.. kne dtg pgi2 lak ur....mte mmg ssah nk bkak....huhu,,,yla.. cti la kte an..
haha,,,k la.....t aq update ag k...daaaaaaaaaaa...=P

Monday, 7 March 2011

wat biskut batek..=D

hey all......sbna aq nk update blog nie...smlam da....tpi mlm td line lol ckit...its ok...at last dpt gak update an...aq just nk cter sal aq wat kuih smalm jek.....aq wat kek batek,,,uumm...biskot ke kek ek?? not sure la...pe2 pon..jdi yer sme gak...smalam smpy 2 kli aq wat kek nie...fisrt at umah mama aq n scond at umah ibu aq....umah aq la......uumm..wk2 at umah mama ur...mama ade ckp sal kek batek nie....dye nk aq wat....
tpi di sebabkn sumer kepenatan...sumer tdo....kol 5 lbih bwu la bgon...bhan2 yer x bli ag....... nk wat punyer psal...anak dye p la bli brang2.... ble da siap2 sumer.....aq x smpat nk mkn....ibu aq da amek nk blik.,...adeess,,,so cbb tringin an nk mkn...wk2 ontway blik ur, aq ajx ibu aq p kedai nk bli bhan2 nk wat kek batek.....

da bli brang2 sumer....smpay jek umah...kmas2 brang,,tros nk wat kek ur...x sbar ase yer...coz da lme an x wat kek ur....dlm kol 6 lbih....aq wat....elee...nk wat kek nie bkan yer ssah mne pon...skjap jek...kowang nk taw x resepi kek batek aq....hahah....aq ase sme jek....tpi sje je an...gtai2 tgan nk tulis...so sksi kn laa....

   bahan-bahan kek batek :
  • biskut marie( bhan yg sgt importnt..law xde la..xde jd r resepi nie)
  • milo/koko/chocolate(aq gne milo,cdap kit ase dye)
  • susu 1 tin
  • planta(majerin) 1 tin kcik
  • telor 2 bji( tpi aq x gne pon telor, telor tok mlmbot an kek ur t)
   cara-cara :
  • pecah2kn biskut marie ur jd kecik2,,tpi jgn r smpy hancor...n biskot ur jgn r gne byak sgt..
  • sukat milo gunekn mgkok kecik
  • panaskn kuali, an msok an planta sehingga cair dan msokkan susu dlm 1/2 suku tin
  • gaul hingga sebati, lpas ur msok an milo yg dah sukat ur....
  • gaul bhan2 ur td sehingga sebati
  • kecik an api dpur, kemudian msokkan biskot marie...
  • gaul dan gaul....sehingga bhan2 ur td nmpak rate
  • sediakn loyang/bekas, isi kn bhan2 td kedlm loyang
  • dengan mggunakan plastik yg brsih..tekan bhan td sehingga rate dan trsusun
  • biarkn sebentar dan msokkn ke dlm peti sejuk,,
  • stlah disjukkn, potong kek trsebut dan hidang kn..
taraaa.....mudah kn..x prlu mgambil mse yg lme pon nk sediakn kek batek nie.... so, kowang ley cbe r n rse air tangan kowang sndri,,msti sdp....huhu.....nk tgk x gye kek yg aq wat.... jgn ktwe aw...coz x bpe cntek lorrhh....


wwaahh!!!cdp yer.....huhuh,,,nie la hasil air tgan aq.... da r,,,,kowang msti senyum2 ur an... peduli pe aq...jnji cdp...tpi byak p skola....licin....kowang cbe la ea...

uumm,,,ble aq wat kek nie,,tringat lak at mmbe2 aq at skola lme..dlu kte owg kmpul wk2 ptang...wt aktvti msak2 aw...best,,,,tpi ble la ek nk kmpol ag nan kowng ek...yla..msing2 an skrang da bz...
isshhh.,,,manyak mlot lak aq nie....

k la,,,,,aq nk cter sal nie jek.....t aq nk wat kek cklat la...da lme x wat...nnti an kemunculan kek cklat aq...huhuhu....sblom ur,,,aq nk ucp thanx 4 my ibu coz ajar aq rsepi nie,,,k la all....daaa.....tok smnggu nie...aq x pat nk update blog...coz nk exm...tpi pas exm aq akn update k nan aktvti2 yg ktowng da rncang tok cti skola t....huhu,,,jgan lpe yooo...

daaa..........luv u all...mmuuaaxxx2.......